No Mans Sky

Willst du Posten?

Möchtest du Beitragen? Erstelle ein Konto oder melde dich an!

  • No Man's Sky Beyond mit VR-Unterstützung erscheint am 14. August



    SO ich wollte mal nen kleinen theard zum Thema NMS aufmachen :)
    Ich selbst bin großer fan von dem game und alles was es ist :O Hab es damals schon zu release gekauft und war damals schon zufrieden aber mittlerweile hat sich das game noch mal echt gesteigert in den letzten jahren.

    No Mans Sky ist für mich das gefühl von Freiheit und dem wort Groß :D Es ist schwer zu beschreiben aber es ist ein geiles gefühl ! Ich mag es einfach wie es sich anfühl in dem spiel als erster etwas zu entdecken und es als ERSTER zu sehen …. naja quasi aber ihr wisst was ich meine ^^


    Werde auch gleich ein paar Screenshots posten und meine Koordinaten wo ich mich rum treibe dann kann man sich vilt mal sehen :D

    Ich mein schaut mal sieht der nicht aus wie Godzilla vom 1998 Emerrich film ? :D

    unknown.png

    Das ist mein aktueller standort weiß aber nicht ob man jetzt die planete Koordinaten braucht oder ob das uassreichen ist um es zu finden :D das müsste man eben testen ^^

    unknown.png


    Das bild alleine das man jeden einzelnen dieser Sterne anfliegen kann und erkunden kann. Sich dan überraschen lassen kann welche Planeten es da gibt und wie die aussehen das finde ich einfach großartig. Wie ich einfach stunden lang nur durch die Sternen karte surfen könnte und ich dann immernoch nicht am ende wäre und das alles ist nur EINE Galaxie es gibt aber hunderte ^^

    ICh finde es einfach geil. Das ist so ein game das mich einfach entspannt :3

  • Ja das Spiel hat etwas magisches :)


    Ohman ich kenne das wenn es große Updates gibt man aber kein gutes Internet hat ^^'


    Wollte gestern nur die paar Bilder hochladen und ein paar Screenshots machen. Daraus ist dann direkt ne Stunde zocken geworden. Weil ich ne Ruine gefunden hab die mich dann weiter geleitet hat ^^' ... Dann hab ich wieder was entdeckt und so weiter :D Ach schön wenn spiele so entspannt sind :)

  • Razyberlin


    Ja das höre ich öfter :0



    Ich zb. Hab jetzt am PC 50 Stunden Spielzeit und fliege noch mit meinen Start Raumschiff rum. Allerdings ordentlich verbessert ;)

    Wobei ich sogar noch 2 andere Schiffe hätte die müsste ich aber erst reparieren.


    Also ich für meinen Teil habe den meisten Spaß im spiel an der Freiheit. Rum laufen und fliegen wohin ich möchte. Neue Dinge zu entdecken. Neue Planeten und Tiere.

    Klar ähneln sich die Dinge ab und an aber es ist halt Immernoch ein Spiel ^^'


    Mich freut es jedes mal wenn ich als Erster etwas gefunden habe.


    Aktuell versuche ich ein lebendes Raumschiff zu bekommen dafür muss ich aber einiges an hinweisen finden und Orte bereisen. Klar ist das nicht jeder mans Geschmack aber es gibt quasi immer etwas zu tun. Wenn man den etwas tun will :)


    Hast du die mal The Outer worlds angeschaut ? Vilt sagt dir das Spiel ja mehr zu :) oder versuch NMS mal mit Freunden zusammen :)

  • Das Problem an No Mans Sky für mich - ich muss es auf recht niedriger Grafik spielen, wourch es kacke aussieht q_q Die Zeit, die ich in dem Spiel verbracht habe, habe ich in guter Erinnerung. Man erkundet gerne die fremden Planeten. Aber ich hoffe halt immer, irgendetwas neues zu finden, und werde enttäuscht, wenn es wieder nur ein Außenposten ist, oder die Leute denen man begegnet nur immer das Gleiche sagen


    Aber ich hbas lange nicht mehr angefasst. Müsste mal wieder. Danke füpr die Erinnerung

  • Ja dann... würde mal sagen, das ist mehr als nur ein Steinwurf entfernt :*

    :happy:

    Seines Zeichens: Leidenschaftlicher Galio-Main, (nicht mehr so!) inkonstanter Konzepte-Schreiber, grundsätzlich verplant, DotA2-Prophet und Teilzeit-Depressiver... also most normal Foren-Admin ever oder so :D


    "Der Wert einer Existenz wird nicht an ihrem potentiell möglichen Aufstrich gemessen." -Bernd das Brot

  • Ach kacke ich bin ja quasi wirklich direkt auf der anderen seite der Galaxie …. so knapp 600.000 LJ :D

    Nur ein katzen sprung :D selbt mit sprungen wurde das einige zeit in Anspruch nehmen. glaub weiter als 100LJ cann ich aktuell noch garnicht springen :0

  • Das Maximum sind ja 800LJ pro Sprung mit den besten (mir bekannten) Modulen... könnte also dauern xD

    :happy:

    Seines Zeichens: Leidenschaftlicher Galio-Main, (nicht mehr so!) inkonstanter Konzepte-Schreiber, grundsätzlich verplant, DotA2-Prophet und Teilzeit-Depressiver... also most normal Foren-Admin ever oder so :D


    "Der Wert einer Existenz wird nicht an ihrem potentiell möglichen Aufstrich gemessen." -Bernd das Brot

  • Das neue Update kommt und es sieht geil aus !


    Externer Inhalt m.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne deine Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklärst du dich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.


    Patch Notes weiter unten :)

  • PATCH NOTES FROM THE SITE:

    PLANETARY GENERATION

    • New planets have been created in most star systems.
    • Planets can now generate much more varied terrain, including mountains four times larger than anything previously possible.
    • Terrain generation for existing planets has not been affected, and player bases have not been reset.

    PLANETARY VISUALS

    • Planetary terrain rendering has been significantly improved.
    • Planetary colour diversity has been significantly increased.
    • Planetary lighting diversity has been significantly increased.
    • Large numbers of new plants, rocks and other objects have been added to each planet type, over doubling the available diversity.
    • In addition, scorched planets have a chance of becoming volcanically active.
    • Lush planets also have a chance of becoming marshlands or swamps.
    • Every planet has a small chance of becoming infested with bizarre alien growths.
    • This generation change has been done in such a way that no existing planet will have its fundamental type or hazard changed.
    • PC players with planetary visual quality set to ‘Ultra’ will see grass and other decorative props rendered out to larger distances.
    • A number of issues have been fixed that could cause patches of grass and other objects to pop out of existence when close to the player.

    ATMOSPHERIC VISUALS

    • The visual quality of cloud rendering has been significantly improved.
    • The pattern of clouds seen on a planet from space now matches the environmental conditions on the planet.
    • During storms, cloud coverage now increases and darkens.
    • Cloud coverage levels are now procedurally generated and vary from planet to planet.
    • Cloud coverage levels now vary over time.

    STAR SYSTEM VISUALS

    • Additional stars have been added to the universe.
    • Some systems now have binary stars.
    • There is a rare chance for a system to have ternary stars.

    PLANETARY FAUNA

    • A large number of new, highly exotic creatures have been added to the universe.
    • Some uncharted systems may contain planets that are populated by rare cybernetic lifeforms.
    • The diversity of insect and flying life has been increased.
    • The behaviour and animations for flying creatures has been significantly improved.
    • Flying and swimming creatures can now flock together.
    • Creature generation has been reset. However, previous creature discoveries are now noted in the ‘Extinct’ section of the Discoveries page.
    • New cooking products have been added, reflecting the range of novel meats and other sustainably harvested ingredients made possible by the new creature types.

    PLANETARY WEATHER

    • New weather and other atmospheric events have been added.
    • Planets may experience shooting stars and meteor showers. Distant meteor showers are beautiful, but it is advised to avoid standing at the impact site.
    • Lightning may now strike during storms.
    • There is now a rare chance that tornadoes can form during a storm.
    • Some extreme temperature worlds may experience firestorms, where the very surface of the planet may erupt into flame.
    • Anomalous planets may now experience strange gravitational events.
    • During storms, the Exosuit can now take advantage of the extreme conditions: superheated temperatures can be processed into improved jetpack efficiency; freezing temperatures prevent Mining Beam overheating; high radioactivity increases mining yield; dense toxic gases can be recirculated for additional stamina.

    PLANETARY BUILDINGS

    • Previously empty planets now have a range of abandoned and/or ancient buildings.
    • New colossal planetary archives have been added to the building generation.
    • The archives contain the historical and literary records of the Gek, Korvax and Vy’keen.
    • The archives are also home to a large number of NPCs and shops.
    • The archives contain mapping stations that reveal the presence of nearby ancient ruins.
    • Valuable ancient artifacts may be exchanged at the archive. The presented artifact will be swapped for a different item, and this cultural exchange will be rewarded with standing.

    SANDWORMS

    • Some planets are now home to colossal worms. Watch your step.

    TRADERS

    • Trader ships now occasionally land on the planet’s surface.
    • These traders sell a range of exotic goods, including black-market upgrade modules.
    • The scrap dealer found about space stations will now exchange pugneum for rare or exotic contraband items.
  • Quelle

    USER INTERFACE

    • The game’s interface has had a total visual overhaul, including the boot flow, all in-game menus and screens, and the Analysis Visor.
    • The space station and planetary base teleporter UI now match the interface used on the Space Anomaly.
    • The teleporter interface now more consistently shows screenshots of the target base.
    • The teleporter interface now displays information about the system or planet being warped to, such as weather or system economy.
    • The Discoveries page now displays more information about where to find creatures. For example, locational information and active times of day are now listed.
    • The Discoveries page now allows filtering of star systems based on inhabitants or solar class.
    • Systems may now be hidden from the list of discovered systems.
    • The Discoveries page system / planet view now displays more accurate information about player bases.
    • A local information guide has been added to the mission log. This guide displays detailed information about your current planet or star system, as well as tracking the progress of your discoveries.
    • Planetary base markers now display the name of the base.
    • Deleting a base from the base computer now has a warning element to help prevent accidental deletion.
    • A number of places in which the UI did not respect disabling press & hold have been fixed.
    • Fixed a number of visual issues with the display of information on the Galaxy Map.
    • The number of items in an inventory stack is now displayed in the popup header.
    • A depth readout has been added to the player HUD when underwater.

    PHOTO MODE

    • New photo mode filters have been added.
    • Photo mode controls over fog and cloud density have been fixed and improved.
    • Photo mode controls over vignettes have been fixed.
    • Photo mode control over FOV has been fixed and improved.
    • Photo mode control of depth of field has been improved, with separate controls for focal depth and distance.
    • Photo mode now captures stormy conditions accurately.
    • Photo missions from the mission board now offer more assistance in locating an appropriate planet to take a photo.

    CRAFTING AND ITEMS

    • A number of lesser-used crafting products have been removed from the game.
    • A smaller number of new crafting products have been added to replace them.
    • The number of specialist survival products have been reduced. The stack size for the remaining survival products has been increased.
    • The stack size for Glass has been increased.
    • A range of new buried items have been added to planets. These can be found and processed to reveal a range of exotic and interesting new items.
    • Fixed a number of issues with items being in the wrong place in the Catalogue.

    MULTI-TOOL UPGRADES

    • Multi-Tools can now be upgraded at the Multi-Tool technology merchant aboard most Space Stations.
    • New inventory slots can be added, up to a maximum size for the current class. These slots cost a large number of units.
    • Multi-Tool class can also be upgraded for a significant amount of nanites.
    • Multi-Tool Expansion Slots allow the addition of an inventory slot for free. Find these upgrade circuits while exploring planets.

    PORTAL INTERFERENCE

    • Portal interference for conventional portals has been removed. Players may explore freely.
    • After going through a portal, the return portal will remain active until you leave the planet. Your previous system is added to the list of available destinations at the space station teleporter.